Dzieci w wieku przedszkolnym charakteryzuje ogromna wrażliwość i ufne rozumienie, dlatego warto w tym okresie pracować nad przekazywaniem pozytywnych wartości, tolerancji wobec niepełnosprawnych, w tym przypadku osób niesłyszących i niedosłyszących. Dzieci w tym okresie rozwoju zaczynają dostrzegać „inność” , zadają przy tym mnóstwo pytań.
I tu właśnie rola rodzica, a w przedszkolu nauczyciela. To od nas zależy, czy nasze dzieci będą akceptowały osoby niepełnosprawne, czy będą potrafiły się z nimi porozumieć.
Uczenie języka migowego poza wskazaniem na integrację i naukę tolerancji, doskonale wpływa na rozwój dziecka i w sposób szczególny pobudza myślenie i wyobraźnię. Dodatkowo kształtuje motorykę małą, koordynację wzrokowo- -ruchową, spostrzegawczość.
Dzieci w tym wieku mają doskonałą pamięć i, jak wiemy, szybko uczą się języków obcych, a więc i języka migowego. Głównym założeniem innowacji jest nauka podstaw języka migowego, jako innego sposobu komunikacji poprzez umowne gesty oraz nauka tolerancji.
Zajęcia prowadzone będą we wszystkich grupach wiekowych, czas trwania ok. 20- 30 minut raz w tygodniu.